3 Eylül 2014 Çarşamba

Yunan Kahvesi


bir hediye kahve sayesinde kültürlendim :) teşekkür ederiz :))
bu kültürden herkes faydalansın istedim...

Greek coffee, diğer bir deyişle yunan kahvesi aslında Türk kahvesi.
Türk kahvesi ismini zaten Türklerin pişirme usulünden almıştır. 1974 (Kıbrıs Harekatı) yılından itibaren gerginleşen ilişki sonrasında  Yunanlılar Türk kahvesi yerine Yunan kahvesi ismini kullanmaya başlamışlar. 


 Kuru kahveci Mustafa
Yunanistan'ın Batı Trakya bölgesinde İPSALA sınır kapısına 2 saat uzaklıkta soydaşlarımızın yaşadığı KOMOTINI (Türkçe ismi ile Gümülcine de) hergün taze olarak üretiliyormuş.

benim paketi açtığımda yaptığım ilk gözlemim renginin alışık olduğumuzdan daha açık olduğu yönündeydi ve daha ince çekilmiş olduğunu fark ettim.

daha az kavrulmus olduğundan rengi daha açıkmış ve  aroması daha azmış veee  tadı daha yumusakmış.
tadınca fark edilen diğer ayrıntılar da bunlar :))

daha ince çekilmesinin nedeni ise Yunanistan Osmanlı toprağıyken, kahve değirmenlerinde öğütülen daha irice taneli kahveyi Türklerin alması, geriye kalan kahve tozlarının Yunanlılara bırakılmasındanmış. 

Türk kahvesinin ismini zaten Türklerin pişirme usulünden aldığını hatırlarsak Yunan kahvesi diye bir şeyin olmadığını..olması gereken ismin az kavrulmuş,ince çekilmiş Türk kahvesi olabileceğini önerip yazımı bitiririm :))

5 yorum:

  1. Müberra hn.merhabalar bizde bu kahveyi içiyoruz,fakat kapatıldı diye duyum aldık,birde var ise nereden bulabiliriz bilginiz varmı acaba,iyi akşamlar insallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Maalesef konuyla ilgili bilgi sahibi değilim. Gelişmeleri ben de sizden öğrendim. :) Umarım kolaylıkla temin edip keyifle içersiniz.İyi günler dilerim.

      Sil
  2. Merhaba, Maalesef konuyla ilgili bilgi sahibi değilim. Gelişmeleri ben de sizden öğrendim. :) Umarım kolaylıkla temin edip keyifle içersiniz.İyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Bursa da satışı yapılıyor alabilirsiniz 😊

    YanıtlaSil
  4. Merhaba kahve almak istiyorum fiyat nedir ve kapıda ödeme varmı

    YanıtlaSil