19 Nisan 2014 Cumartesi

Tavuk Sarma - Salçalı Bulgur Pilavı

tavuk göğüslerini markette incelttirdim.
soğan suyu-yoğurt-sıvıyağ tuz içeren sos yaptım. sosta beklettim tavukları.

evde bulunan malzemeler ile içini hazırladım.soğan-kırmızı biber-yeşil biber-havuç-domates, sucuk, peynir
 
için çok olmamasına dikkat edin.

iç soğuyunca..sosta yatan tavukların üzerine iç koydum..sardım..üzerine yağ sürdüm..
yağlı kağıt üzerinde 200 derecede pişirmeye başladım. 150 dereceye kadar düşürdüm.
göz kararı pişirdim.çok güzel piştiler ve dilimlendiler. sunumu çok güzel oldu.


Salçalı Bulgur Pilavı

Yağda salçayı biraz kavurdum.bulguru ilave ettim.biraz çevirdim.göz kararı su koydum..bulgur pilavında hiç bir zaman ölçü kullanmadım.kimse de kullanmaz sanıyordum ama kullananlar varmış. bulgurların üzerini biraz geçecek kadar su kullanıyorum. 
ölçü sadece pirinç pilavına aitmiş gibi bir his içindeyim...:))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder